wtorek, 10 marca 2015

Szarlotka z połówkami jabłek


 
 

Szarlotka nigdy nie była moim ulubionym ciastem.  Ale ostatnio bardzo zaintrygował mnie przepis na szarlotkę z połówkami jabłek. Oryginalny przepis, który znalazłam w internecie lekko zmodyfikowałam,  wypróbowałam go i od tamtego momentu uwielbiam tą szarlotkę i jest ona jednym  z moich ulubionych ciast.

Ciasto jest idealnie kruche.  Podczas pieczenia jabłka zmieniają się w delikatny mus, który rozpływa się w ustach.  Do tego śmietankowy lukier. Pycha. Mogłabym ją robić i jeść codziennie. Zresztą nie tylko ja.

 

Składniki:

3 szkl. mąki,
 3 łyżki cukru pudru,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 twarda margaryna lub masło,
150 g serka homogenizowanego waniliowego,
1 jajko,

jabłka- 15 połówek

Lukier:

1 szkl. cukru pudru
1 łyżka śmietany 12%

Wykonanie:

Wszystkie składniki przekładamy do miski i zagniatamy ciasto. Dzielimy je  na dwie części jedną rozwałkowujemy i wykładamy na blaszkę tak aby zakryło dno i połowę wysokości boków blaszki. Na to układamy obrane, pokrojone, wydrążone z gniazd nasiennych jabłka. Posypujemy je cynamonem   i jeżeli jabłka są bardzo kwaśne to cukrem. Wałkujemy drugą część ciasta i przykrywamy jabłka. Boki zgniatamy tak aby nie było widać jabłek.
Pieczemy 30-40 min. w 180 stopniach.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ze szklanki cukru pudru i 1 łyżki kwaśnej śmietany ucieramy lukier i gorące ciasto polewamy lukrem.

 

8 komentarzy:

  1. a co z serkiem ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Passion of Cooking16 września 2015 09:03

    Tak. Serek dodajemy do ciasta. Tak jak napisałam wszystkie składniki przekładamy do miski i szybko zagniatamy ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam już kilka razy. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking22 lutego 2016 14:32

      Daj znać czy smakowała ;-)

      Usuń