wtorek, 6 października 2015

Krupnik Ukraiński


 
 

Dziś sobie zrobiłam prawdziwe święto i wyspałam się za wszystkie czasy- spałam aż do 11.00 ;-) a co tam od czasu to czasu można sobie pozwolić na takie lenistwo.

Ale jak już wstałam to zaczęłam się zastanawiać co tu zrobić na obiad. Przeglądając przepisy na grupach kulinarnych natknęłam się na Krupnik Ukraiński. Od razu mi się spodobał. Zwłaszcza, że razem z mężem bardzo lubimy krupnik.

I powiem Wam, że się nie zawiodłam. Co prawda dodałam coś od siebie. Ale zupka i tak wyszła bardzo pyszna, delikatna i z  lekkim posmakiem kapusty kiszonej.

Zresztą przekonajcie się sami.

Zapraszam!!!!

 

Składniki:

żeberka ( lub inne mięso na wywar),
4 marchewki,
2 korzenie pietruszki,

0, 5 selera ( dużego),
1 cebula,
1 szkl. kaszy jęczmiennej (drobnej),
0,5 kg. kapusty kiszonej,
1 łyżeczka ziela angielskiego,
5 listków laurowych,
pęczek natki pietruszki,
sól,
pieprz,
woda,
olej do smażenia warzyw

 

Wykonanie:

Gotujemy wywar na żeberkach. Przyprawiamy go solą, pieprzem i jeżeli ktoś używa to vegetą. Dodajemy do niego liście laurowe i ziele angielskie. W między czasie ścieramy marchew, seler i pietruszkę na grubych oczkach. Cebulę drobno kroimy. Wszystkie warzywa podsmażamy. Jak mięso będzie miękkie dodajemy ziemniaki i podsmażone warzywa.  Kaszę dokładnie płuczemy i również dodajemy do zupy. Jak kasza i ziemniaki będą miękkie to dodajemy kapustę. Gotujemy do momentu jak kapusta będzie miękka.  Na koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki.

Smacznego!!!

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz