sobota, 5 grudnia 2015

Śledzie pod pierzynką




Wersji śledzi pod pierzynką jest całe mnóstwo.  Co jedna to smaczniejsza.

 Ja dziś zapraszam Was na moją wersję. Ulubioną. Na którą czekam cały rok ;-)

Bardzo mi smakuje połączenie śledzi z jabłkami i cebulką i do tego ten jogurtowy sosik. Mówię Wam pycha. U nas znikają ze stołu  jako pierwsze.

 

Składniki:

0,5 kg filetów śledziowych solonych,

3- 4 jabłka (średniej wielkości),

2 cebule,

400 ml jogurtu naturalnego,

4  łyżki majonezu,

sól,

biały pieprz,

garść koperku,

sok z połowy cytryny,

mleko i woda do moczenia śledzi

 

Wykonanie:

Filety śledziowe dokładnie moczymy w wodzie i mleku. Ja moczę je ok. 3 godzin zmieniając wodę i mleko co jakiś czas.

Jak już śledzie są wymoczone kroimy je na 4-5 mniejszych kawałków.  Układamy je w płaskim naczyniu. Skrapiamy sokiem z cytryny.

Jabłka i cebulę kroimy w kostkę i układamy na śledziach.

Jogurt mieszamy z majonezem, doprawiamy solą i pieprzem. Gotowym sosem polewamy nasze śledzie.  Na wierzch sypiemy koperkiem.

Odstawiamy do lodówki na kilka godzin, żeby składniki dokładnie się połączyły. 

Najlepiej smakują następnego dnia.

 

Smacznego!!!

 

 

 

2 komentarze:

  1. Ulubione, moja teściowa dodaje jeszcze ziemniak, nie wiem po co. Twoja wersja zostanie wypróbowana w te święta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking9 grudnia 2015 13:41

      Bardzo się cieszę ;-) daj znać czy smakowały ;-) A moja mama czasami zamiast cebuli daje ogórki konserwowe, ale według mnie lepsze są z cebulą. Pozdrawiam

      Usuń