środa, 9 grudnia 2015

Uszka z grzybami


 

Uszka z grzybami są obowiązkowym daniem podczas wigilijnej kolacji. W naszym domu moja mama zawsze zajmowała się ich lepieniem. Ale w tym roku uszka i pierogi to moja działka.

Przepis na te uszka znalazłam na blogu Kotlet.tv. I powiem Wam, że są bardzo smaczne. A najbardziej podoba mi się sposób ich lepienia ;-) , bardzo szybki i prosty. Każdy sobie z nimi poradzi.

Uszka są idealne do barszczu czerwonego. Przepis na barszcz znajdziecie tutaj 

Zresztą spróbujcie sami.

Z podanych składników wyszło mi ok. 70 uszek, ale wszystko zależy od wielkości kieliszka.

Zapraszam!!!

 

Składniki:

Ciasto:

2 szkl. mąki,
1 jajko,
2/3 szkl. wody,



Farsz:

30-40 g grzybów,
1 cebula,
sól,
pieprz,
oliwa lub olej do smażenia

 

Wykonanie:

Grzyby gotujemy w małej ilości wody. Cebulę drobno siekamy, ugotowane grzyby również. Następnie grzyby i cebulę podsmażamy, przyprawiamy solą i pieprzem. Odstawiamy do wystygnięcia.

Mąkę i jajko przekładamy do miski. Stopniowo wlewamy wodę.  Ilość wody jest orientacyjna, zależy ona od wielkości jajka. Ciasto powinno być lepkie i łatwo się rozwałkowywać.

Ciasto dzielimy na mniejsze części i wałkujemy dość cienko. Wystudzony farsz układamy na rozwałkowanym cieście i zawijamy brzeg i dokładnie sklejamy.
 
 

Następnie za pomocą kieliszka do szampana wycinamy pół księżyce.  Zlepiamy brzegi uszek, tak aby farsz nie uciekał podczas gotowania.  Następnie łączymy rogi i powstają nam uszka.
 
 

Uszka gotujemy w lekko osolonej wodzie przez ok. 5 min od momentu zagotowania się wody.

Uszka są idealne do barszczu czerwonego.

 

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Metoda klejenia rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking16 grudnia 2015 13:16

      Mi również bardzo się podoba. Szybka, prosta ;-)

      Usuń