czwartek, 11 czerwca 2015

Ciasto jogurtowe z truskawkami


 
 
 

Dziś zapraszam Was na ciasto jogurtowe z truskawkami. Przepis ten znalazłam buszując po internecie,  lekko zmodyfikowałam i wypróbowałam. I powiem  Wam, że ciasto jest przepyszne. Przynajmniej dla mnie;-). Jest jogurtowe i idealnie wilgotne. Mówię Wam pycha!!! A najbardziej cieszy mnie fakt, że można je zrobić z wszystkimi letnimi owocami.

Przepis ten bierze udział w zabawie kulinarnej ” Słodkie wypieki z Kujawskim ” pod patronatem serwisu ZPierwszegoTloczenia.pl, którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent oleju Kujawski z pierwszego tłoczenia.
 
 

Składniki:

3 szkl. mąki,
1,5  szkl. drobnego cukru,
4 duże jajka (5 małych ),

1 szkl. Oleju Kujawskiego,
1 szkl. jogurtu naturalnego ( gęstego),
3 łyżeczki proszku do pieczenia,
0,5 kg truskawek,


Kruszonka:

4 łyżki cukru,
50 g mąki,
50 g masła,
1 łyżka cukru z waniliowego

Wykonanie:

Jajka ubijamy z cukrem do momentu aż masa będzie biała i puszysta. Cukier powinien się rozpuścić. Dodajemy jogurt, miksujemy. Następnie dolewamy olej. Mąkę  przesiewamy z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodajemy do masy jajecznej.  Dokładnie miksujemy. Gotowe ciasto przelewamy do formy wysmarowanej tłuszczem.  Owoce układamy na cieście.

Wszystkie składniki kruszonki mieszamy ze sobą, rozdrabniamy między palcami tak długo aż powstanie kruszonka. Gotową kruszonką posypujemy ciasto. Pieczemy w 180C przez 40-45 mint., do tak zwanego suchego patyczka.

 



Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Mmmm , ale apetyczne :D
    Zgłoszenie zapisuję i czekam na więcej! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking18 czerwca 2015 11:33

      Dziękuję bardzo;-) Tworzę, tworzę mam nadzieję, że się wyrobię;-)

      Usuń