czwartek, 4 czerwca 2015

Tarta z rabarbarem




 
Rabarbar od dłuższego czasu gości w naszych sklepach, a ja właśnie sobie uświadomiłam, że jeszcze nic z niego nie robiłam. Więc szybko nadrobiłam zaległości i upiekłam  tarte z rabarbarem. Wyszła pyszna. Kwaśny rabarbar przełamuje słodycz budyniu i ciasta a do tego wszystkie jest jeszcze kruszonka.  W sam raz do kawki. Zresztą przekonajcie się sami.





Składniki:

2,5 szkl. mąki +szczypta  mąki do kruszonki,
¾ szkl. cukru,
¼ szkl. oleju,
1 cukier waniliowy,
3 jajka,
2 łyżeczki proszku do pieczenia

 

Nadzienie:

0,5 kg rabarbaru,
3 łyżki cukru,
1 budyń waniliowy,
mleko


Wykonanie:

Mąkę i proszek  przesiewamy do miski, dodajemy cukier, olej, cukier waniliowy, jajka. Zagniatamy ciasto, zawijamy w folię i odstawiamy do lodówki na ok. 1 godzinę.

Gotujemy budyń według instrukcji na opakowaniu. Rabarbar myjemy, obieramy, kroimy w kostkę, mieszamy  z cukrem.

Wyjmujemy ciasto z lodówki. ¾ ciasta wykładamy do wysmarowanej formy. Dokładnie dociskamy brzegi. Nakłuwamy widelcem w kilku miejscach. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego w 180C na 10 min.

Kiedy tarta będzie już podpieczona wyjmujemy ją z piekarnika smarujemy budyniem. Na to nakładamy rabarbar. Jeżeli rabarbar puści nam sok trzeba go odlać. Następnie z pozostałego ciasta robimy kruszonkę tzn. dosypujemy do ciasta mąki i rozdrabniamy je między palcami tak długo aż powstanie nam kruszonka. Sypiemy tarte kruszonką. Pieczemy 40 min w 180C. Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.

 

Smacznego!!!

2 komentarze: