poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Kruche ciasto z malinami i budyniową pianką


Dziś zapraszam Was na pyszne, kruche i delikatne ciasto z malinami i budyniową pianką. Przepis znalazłam na stronie „ Moje Wypieki.” I nie zawiodłam się, jest pyszne.

Powiem Wam, że się w nim zakochałam i myślę, że bardzo często będzie gościć w moim domu. Jestem pewna, że i Wam przypadnie do gustu.

Zamiast malin można dać inne ulubione owoce: borówki, truskawki, jeżyny itp.

Zapraszam!!!!



Składniki na kruche ciasto:

2,5 szklanki mąki pszennej (może być również mąka krupczatka),

250 g masła lub margaryny, zimnego,

2 łyżeczki proszku do pieczenia,

3 łyżki cukru pudru,

5 żółtek

Budyniowa pianka:

5 białek,

1 szklanka drobnego cukru do wypieków,

1 opakowanie cukru waniliowego,,

2 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego, bez cukru,

1/2 szklanki oleju słonecznikowego,


Ponadto:

500 g malin (mogą być mrożone, nie rozmrażamy ich wcześniej),

cukier puder do oprószenia

Wykonanie:

Masło/margarynę kroimy w kostkę i zagniatamy ze wszystkimi składnikami ciasta na jednolitą masę. Dzielimy na dwie części- jedna ok. 60% a druga ok. 40%. Zawijamy w folię i odkładamy do zamrażalnika. Możemy to zrobić dzień wcześniej.

Jak już ciasto się zamrozi większą część ścieramy na blachę o wymiarach 33x20 cm wcześniej wysmarowaną masłem. Delikatnie przyklepujemy. Podpiekamy przez ok. 20 min w temperaturze 190C. Następnie odstawiamy do całkowitego wystudzenia.

Kiedy spód jest już całkowicie wystudzony ubijamy białka. Kiedy ubijemy je na sztywno łyżką dodajemy cukier i cukier waniliowy cały czas ubijając. Następnie powoli wsypujemy budynie i  wlewamy olej. Miksujemy do połączenia składników.

Na spód przelewamy ubitą pianę. Układamy maliny otworkami do góry. Maliny lekko wciskamy w masę. Na wierzch zetrzeć resztę ciasta (40%). Pieczemy w 190C przez 30-40 minut. Po całkowitym wystudzeniu posypać cukrem pudrem.

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz