czwartek, 13 sierpnia 2015

Torcik kakaowo-śmietankowy


 
 
 
 
Nie dawno dostałam  zlecenie na torcik. Długo się zastanawiałam czy je przyjąć, ponieważ miał to być torcik na wieczór panieński.

A jak wiadomo torty na wieczór panieński są zawsze w kształcie, a ja nigdy nie robiłam tortu w jakim kolwiek kształcie, a co mowa o kształcie idealnym na wieczór panieński;-)

Więc myślałam, myślałam aż w końcu wymyśliłam, że zrobię okrągły torcik i ozdobię go czekoladową figurką;-) I tak zrobiłam. I powiem Wam, że nawet fajnie wyszło.

Jako, że nie lubię tortów z kremem z dodatkiem masła zrobiłam masę ze śmietaną i serkiem mascarpone.  Do tego kakaowy biszkopt i truskawki. Pycha!!!

Wykończyłam go czekoladowymi wafelkami, ale zamiast nich można użyć dowolnych batoników czy czekolady.

Wszyscy podobno byli zachwyceni tortem. Zarówno jego wyglądem jak i smakiem.

Kolejny tort na moje urodziny;-)

Przepis jest na mały torcik o średnicy 18 centymetrów.

Zapraszam!!!!

 

Biszkopt:

3 jajka ( osobno żółtka i osobno białka),

120 g mąki,

1/3 szkl. cukru,


1 łyżeczka proszku do pieczenia,

3 łyżeczki kakao

 

Masa:

500ml serka mascarpone,

500 ml śmietany 30%,

3-4 łyżki cukru pudru,

0,5 kg dowolnych owoców,

 

Wykonanie:

Biszkopt:

Białka ubić na sztywną pianę, stopniowo dodając połowę cukru. W drugiej misce ubijamy żółtka z resztą cukru na gładka masę. Następnie dodajemy ubitą pianę do żółtek i delikatnie za pomocą miksera mieszamy. Na koniec dodajemy przesianą mąkę, kako i proszek do pieczenia.  Dokładnie mieszamy. Ciasto przelewamy do tortownicy o średnicy 18 cm. Pieczemy w 160C przez 35-40min.

Studzimy w otwartym piekarniku. Po wystygnięciu biszkopt  przekrajamy dwa razy. Powstaną nam 3 płaty biszkoptu.

 

Masa:

Śmietanę ubijamy. Pod koniec ubijania dodajemy cukier i serek mascarpone. Delikatnie i dokładnie mieszamy. Gotowa masa powinna być sztywna.

Masą przekładamy biszkopt. Pomiędzy biszkopt i krem kładziemy owoce.

Dekorujemy wedle uznania.

Smacznego!!!!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz