wtorek, 1 września 2015

Ryżowe placuszki z cukinią


 
 
 
Cukinia to zdecydowanie moje ulubione warzywo.  I ostatnio mam manię, że dodaję ją prawie do każdego dania.  Były już mielone, cukinia faszerowana, kurczak z cukinią i surówka.

Teraz kolej na placki, z duuuuużą ilością cukinii. Bardzo pyszne, chrupiące i delikatne. Idealne na przekąskę,  kolację a nawet obiad. Ja je podaję z sosem jogurtowo-koperkowym, który według mnie pasuje idealnie.
Zapraszam!!!!


 

Składniki:

1 cukinia ( większa),
1 woreczek ryżu,
1 jajko,

sól,
pieprz,
olej lub oliwa do smażenia


Sos jogurtowo-koperkowy

200 ml jogurtu naturalnego,
pęczek posiekanego  koperku,
sól,
pieprz


Wykonanie:

Ryż gotujemy na sypko. Uważamy, żeby się nie rozgotował. Odstawiamy do wystygnięcia. Cukinię ścieramy na grubszych oczkach, lekko solimy i odstawiamy żeby puściła wodę. Odciskamy ja z nadmiaru wody.  Jak ryż wystygnie dodajemy jajko, cukinię i przyprawiamy solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy.   Smażymy na bardzo rozgrzanej patelni  nakładając  ciasto za pomocą łyżki.

Wszystkie składniki sosu mieszamy ze sobą. Odstawiamy do lodówki, aby się dobrze schłodził.


Smacznego!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz