wtorek, 29 września 2015

Brzoskwiniowiec




W tym roku brzoskwinie u moich rodziców bardzo obrodziły. Owoców było tyle, że aż gałęzie się łamały, trzeba było je podbierać. Część poszła w słoiki, trochę się zjadło. A na resztę trzeba było coś wymyślić.

Myślałam, myślałam i wymyśliłam. Jakiś czas temu robiłam szarlotkę z połówkami jabłek. Wszystkim bardzo smakowała. Więc postanowiłam zamienić jabłka na brzoskwinie. I powiem Wam, że wyszło bardzo smaczne ciacho. Znikło bardzo szybko. Dobrze, że zapas brzoskwiń jeszcze jest.

Długo zastanawiałam się czy brzoskwinie obierać ze skórki i w końcu ich nie obrałam. Skórka po upieczeniu była miękka i nie przeszkadzała w jedzeniu. Ale jeżeli ktoś nie lubi owoców ze skórką można je obrać. Nie powinno to mieć wpływu na zmianę smaku.

 

Zapraszam!!!

 

Składniki:

3 szkl. mąki,
 3 łyżki cukru pudru,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,

1 twarda margaryna lub masło,
150 g serka homogenizowanego waniliowego,
1 jajko,
20-25 połówek brzoskwiń (ilość zależy od wielkości)

 

Lukier:

1 szkl. cukru pudru
1 łyżka śmietany 12%

 

Wykonanie:

Wszystkie składniki przekładamy do miski i zagniatamy ciasto. Dzielimy je  na dwie części jedną rozwałkowujemy i wykładamy na blaszkę tak aby zakryło dno i połowę wysokości boków blaszki. Na to układamy przekrojone na pół brzoskwinie (oczywiście bez pestek). Wałkujemy drugą część ciasta i przykrywamy brzoskwinie. Boki zgniatamy tak aby nie było widać brzoskwiń .Pieczemy 30-40 min. w 180 stopniach.

Ze szklanki cukru pudru i 1 łyżki kwaśnej śmietany ucieramy lukier i gorące ciasto polewamy lukrem.

 

 

2 komentarze:

  1. Przykrywamy brzoskwinie, nie jabłka. Błąd się wkradł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. dziękuję;-) nie zauważyłam ;-) pozdrawiam

      Usuń