czwartek, 7 stycznia 2016

Banoffee




 
Banoffee to pyszne ciasto bez pieczenia. W swoim składzie ma puszystą i słodką bitą śmietanę, delikatne banany i masę toffi.       I to właśnie bananom i masie toffi zawdzięcza swoją nazwę.

Ciasto to wyglądem przypomina słynnego 3 Bita. Ale tylko wyglądem bo w smaku jest już zupełnie inne. I powiem Wam, że dla mnie i dla tych którzy je próbowali jest o wiele lepsze od 3 Bita ;-)

Pierwszy raz zrobiłam je na Sylwestra i od tej pory często będzie gościć w moim domu.

Zapraszam!!!

 


Składniki:

Spód:

300 g herbatników,
200 g masła ( dobrej jakości),

 

Masa:

600 ml śmietany 30% lub 36% ( do ubijania),
3 łyżki cukru pudru,
3 fixy do śmietany,

 

Dodatkowo:

3 banany,
1 puszka masy kajmakowej,
kilka kostek czekolady mlecznej lub gorzkiej

 

Wykonanie:

Herbatniki kruszymy, mieszamy dokładnie z masłem. Masło powinno być w temperaturze pokojowej. Gotowy spód przekładamy do tortownicy o średnicy 28 cm. Dokładnie dociskamy.

Banany obieramy, kroimy w plasterki i układamy na herbatnikowy spód. Na banany wylewamy masę kajmakową.

Śmietanę ubijamy na sztywną masę. Pod koniec ubijania dodajemy cukier puder i fixy do śmietany. Gotową masę przekładamy na nasze ciasto.

Wierzch posypujemy startą czekoladą.

Odstawiamy do lodówki na kilka godzin.

 

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam to ciasto. Jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking7 stycznia 2016 14:20

      Ja je robiłam pierwszy raz, ale bardzo przypadło nam do gustu.

      Usuń