wtorek, 19 stycznia 2016

Ciasto Góra Lodowa


 

Od jakiegoś czasu ciasto to króluje na grupach kulinarnych.

 Przepis bardzo mi się spodobał, bo ma moje ulubione mleko w proszku  i postanowiłam go wypróbować.

I powiem Wam, że się nie zawiodłam. Ciasto wyszło bardzo smaczne,  delikatne nie za słodkie.  Jeżeli tak jak ja lubicie mleko w proszku myślę, że będzie Wam smakowało.

Przepis wygląda na czasochłonny, ale to tylko pozory. Warstwy robi się w między czasie.

W oryginalnym przepisie kakaowy biszkopt jest nasączany w pączu z herbaty i rumu, ja z tego zrezygnowałam. Ale Wy jeżeli lubicie ciasta z dodatkiem alkoholu to nie musicie tego pomijać.

 

Zapraszam!!!

Składniki:

Biszkopt:

5 jajek,
1 szkl. mąki,
1 szkl. cukru,

1 łyżeczka proszku do pieczenia,
2 łyżki kakao,


 I krem:

3 łyżki maki pszennej,
6 łyżek mąki ziemniaczanej,
2 op. cukru waniliowego,
3 łyżki cukru,
1 l mleka,
150 g masła,

 

 II krem:

250 g masła,
2 szkl. mleka w proszku + 2 łyżki,
2 łyżki kakao,
0,5 szklanki wody,
¾ szkl. cukru,
1 paczka okrągłych biszkoptów

 

Wykonanie:

Biszkopt:

Białka ubijamy z cukrem, następnie dodajemy pojedynczo żółtka. Mąkę przesiewamy razem z kakao i proszkiem do pieczenia, stopniowo dodajmy do masy jajeczno- cukrowej.

Gotową masę przekładamy do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i posmarowanej masłem.

Pieczemy ok. 30 min. w 180C. Po wystudzeniu biszkopt przekrajamy na dwa blaty.

 

Krem I :

Odlewamy półtorej szklanki mleka, dodajemy do niego mąkę ziemniaczaną i zwykłą. Dokładnie mieszamy.

Resztę mleka gotujemy z cukrem waniliowym i zwykłym. Jak już się zagotuje to dodajemy do niego mleko z mąką. Dokładnie mieszamy, gotujemy kilka minut. Budyń powinien zrobić się bardzo gęsty.

Odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Jak budyń wystygnie miksujemy go z masłem na gładką masę.

Krem dzielimy na pół. Pierwszą połowę rozsmarowujemy pomiędzy blaty biszkoptu. Drugą połową kremu smarujemy wierzch biszkoptu.

Biszkopty przekrajamy na pół i układamy je na biszkopcie posmarowanym kremem rozsmarowaną częścią do dołu.

 

Krem II:

Masło gotujemy z wodą i cukrem. Odstawiamy do całkowitego wystudzenia.  Do ostudzonej masy dodajemy 2 szklanki mleka w proszku. Następnie dzielimy masę na dwie połowy. Do jednej dodajemy 2 łyżki mleka w proszku a do drugiej 2 łyżki kakao.

Kremy z mleka w proszku wylewamy na przemian  za pomocą łyżki pomiędzy biszkopty.

Gotowe ciasto odstawiamy na kilka godzin do lodówki. Kroimy w połowie biszkoptów.

Smacznego!!!

 

9 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy przepis - pierwszy raz spotykam się z tym ciastem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking20 stycznia 2016 19:44

      Dziękuję bardzo :-)przepis bardzo fajny. Polecam ;-)

      Usuń
  2. A ja jeszcze nie widziałam takiego ciasta. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking20 stycznia 2016 19:46

      Dziękuję bardzo i rzeczywiście jest bardzo smaczne ;-)

      Usuń
  3. Te kremy z mleka wyszły odrazu bardzo gęste zanim zaczęłam wylewac dlaczego??

    OdpowiedzUsuń
  4. Wreszcie prawdziwy przepis na maśle z gotowaną masą budyniową /dałam 1 kostkę masła/, a nie z dziwnymi chemicznymi proszkami . Pycha , polecam.

    OdpowiedzUsuń