poniedziałek, 27 lipca 2015

Kotlety mielone z cukinią







Uwielbiam tradycyjne mielone. Ale czasami mam ochotę na coś nowego.
Ostatnio na blogu  „ Sio - smutki” pojawił się przepis na mielone z cukinią. Bardzo lubię cukinię, więc postanowiłam wypróbować przepis. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym go lekko nie zmodyfikowała.
Dodatek cukinii sprawił, że kotlety są bardzo miękkie i soczyste. Po prostu rozpływają się w ustach.
Zresztą przekonajcie się sami.
Zapraszam!!!



Składniki:

0,5 kg mięsa mielonego ( ja użyłam wieprzowego),
2 cukinie ( średniej wielkości)
1 cebula,
1 jajko,
0, 5 bułki namoczonej w wodzie,
1 płaska łyżeczka soli,
0,5 łyżeczki pieprzu czarnego,
olej do smażenia

Wykonanie:

Cukinię myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym. Następnie odcinamy końcówki i ścieramy ja na tarce na grubych oczkach. Sypiemy szczypta soli i zostawiamy na sitku aby obciekła z nadmiaru wody.

Mięso mieszamy z odsączoną bułką, jajkiem, drobno posiekaną cebulą i przyprawami. Dodajemy odsączoną cukinię. Dokładnie mieszamy. Formujemy kotlety. Smażymy z każdej strony na złoty kolor.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz