poniedziałek, 6 lipca 2015

Sałatka z brokułem



 
Za oknem nie grzeje już słońce tak jak wczoraj ale nadal jest gorąco i strasznie duszno.

Nie wiem jak Wy, ale ja w takie upały nie mam ochoty na jedzenie. Ale jedna coś trzeba jeść , bez tego się nie da funkcjonować. Mi najlepiej w takie upalne dni smakują sałatki.

I stąd moja dzisiejsza propozycja, czyli sałatka z brokułem.

Ta sałatka jest hitem, każdego posiłku. Jest bardzo łatwa i szybka w przygotowaniu a do tego bardzo zdrowa i pożywna. I co najważniejsze nie ma skomplikowanych składników. 

Przygotowuję ją z sosem jogurtowo-ziołowym, ale miłośnicy sosu czosnkowego mogą ją zrobić sosem czosnkowym.

Zapraszam!!!


Składniki:

1 brokuł,
4 jajka,
2 pomidory lub garść pomidorków koktajlowych,
1 kost. fety,
2 łyżki płatków migdałowych,
200 ml jogurtu naturalnego,
2 łyżeczki ziół prowansalski,
sól,
pieprz


Wykonanie:

Brokuł myjemy i gotujemy w osolonej wodzie. Jak już się ugotuje to przelewamy go zimna wodą, nie straci koloru i będzie zielony. Jajka gotujemy na twardo.  Brokuł jak ostygnie dzielimy na mniejsze Różki. Układamy w płaskim naczyniu. Pomiędzy brokuł układamy jajka i pomidory pokrojone w ćwiartki. Płatki migdałów prażymy na suchej patelni. Następnie posypujemy nimi sałatkę. Na wierzch sałatki układamy fetę pokrojoną w kostkę.

Jogurt naturalny mieszamy z ziołami prowansalskimi, przyprawiamy solą i pieprzem. Przed podaniem sałatkę polewamy sosem .


Smacznego!!!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz