czwartek, 9 lipca 2015

Rolada szpinakowa z wędzonym łososiem



 
Szpinak i łosoś to jedno z moich ulubionych połączeń. A w tej roladzie sprawdza się idealnie.

Rolada ta chodziła za mną od dłuższego czasu. Aż w końcu ją zrobiłam. Powiem Wam, że w brew pozorom jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu. Zamiast łososia możemy dać inną wędzoną rybę czy szynkę. Jednak według mnie najlepsza jest z łososiem.

Myślę ze taka rolada może być fajną i elegancką  przystawką na każde przyjęcie czy spotkanie.

Zapraszam!!!!

Składniki:

150 g wędzonego łososia,
250 g serka naturalnego ( ja użyłam Piątnicy),
500 g szpinaku ( rozdrobnionego),
2 ząbki czosnku,
4 jajka,
sól,
pieprz,
olej lub oliwa do smażenia


Wykonanie:

Szpinak podsmażamy na patelni , dodajemy do niego wyciśnięty przez praskę czosnek. Przyprawiamy solą i pieprzem. Gotowy odstawiamy do wystygnięcia. Jak już ostygnie dodajemy żółtka. Dokładnie mieszamy. Białka ubijamy ze szczyptą soli na puszysta masę. Przekładamy do szpinaku i delikatnie ale dokładnie mieszamy. Gotową masę przekładamy na blaszkę od piekarnika o wymiarach 36x44cm wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 180C przez 10-15 minut. Po upieczeniu odkładamy roladę do całkowitego wystudzenia.

Po wystudzeniu smarujemy dokładnie serkiem. Następnie wzdłuż dłuższego boku układam plastry łososia. Całość  zawijam w roladę odrywając przy tym papier do pieczenia. Gotową roladę zawijam w folie aluminiową i odostawiam do lodówki na kilka godzin.

 
Smacznego!!!!

 

13 komentarzy:

  1. Robiłam...jest PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking3 listopada 2015 11:55

      Dziękuję ;-)

      Usuń
    2. Ja dodaje chrzan tarty do serka i jest naprawdę dobre polecam

      Usuń
  2. Czy serek typu almette czy philadelphia tez sie nada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking3 listopada 2015 11:54

      Myślę, że almette będzie lepszy tylko naturalny, bez dodatków.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking4 listopada 2015 09:32

      Polecam. Jest przepyszna ;-)

      Usuń
  4. Dodałam do serka odrobinę tartego chrzanu, dla mnie pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking4 listopada 2015 09:34

      O ciekawy pomysł. Następnym razem spróbuję ;-)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking4 listopada 2015 09:35

      Spróbuj jest pyszna. Naprawdę polecam!!!

      Usuń
  6. Bzdura co to za roloada jak łososia tylko na środku,łososia rozkłada się na całej powierzchni a nie jak tutaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking9 grudnia 2015 13:36

      Bzdura zależy jak dla kogo. Dla mnie jest idealna ;-) a Ty jeżeli masz ochotę rozłóż łososia po całości. Nikt Ci tego nie broni ;-) Pozdrawiam.

      Usuń