środa, 1 lipca 2015

Kotlety szarpane






Pierwszy raz jadłam te kotleciki u koleżanki i bardzo mi smakowały. Zresztą za każdym razem mi smakują. Myślę, że bardzo szybko staną się ulubionym daniem zarówno dorosłych jak i dzieci. Idealnie pasują do ziemniaków, frytek czy do sałatki. Można dodać do nich dowolne warzywa i podobno pyszne są z żółtym serem.

Zapraszam!!!!


Składniki:

1,5 piersi z kurczaka,
0,5 kg pieczarek,
2 cebule,
2 jajka,
5 łyżek maki ziemniaczanej,
2 łyżeczki słodkiej papryki,
2 łyżeczki ostrej papryki,
sól,
pieprz,
pęczek natki pietruszki,
olej do smażenia


Wykonanie:

Pieczarki myjemy, kroimy i podsmażamy razem z cebulą. Odstawiamy do wystygnięcia. Pierś z kurczaka myjemy, osuszamy ręcznikiem i  kroimy.  Do kurczaka dodajemy wystudzone pieczarki i wszystkie przyprawy, jajko i mąkę ziemniaczaną. Dokładnie mieszamy. Jeżeli ciasto będzie bardzo rzadkie dodajemy jeszcze mąkę ziemniaczaną. Na koniec dodajemy posiekana natkę pietruszki. Jeżeli mamy czas to odstawiamy mięso do lodówki na kilka godzin. Ja zazwyczaj przygotowuję je wieczorem, dzień wcześniej i na całą noc zostawiam w lodówce.  Mięso nakładamy na patelnię za pomocą łyżki. Smażymy z dwóch stron do złotego koloru.
Jeżeli mięso będzie bardzo rzadkie dodajemy jeszcze mąkę ziemniaczaną.

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. ja dodaje jeszcze trochę śmietany wymieszanej z musztardą i majonezem , i tartego sera czasem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passion of Cooking2 lipca 2015 12:46

      Mniam!!! Muszą być pyszne. Następnym razem wypróbuję;-)

      Usuń